Ha egyszer az adatokat már felvittük (vagy éppen valamilyen programmal kiexportáltattuk), akkor utána már bármit kezdhetünk vele – és ez a lényeg.
Ha magánemberek vagyunk, exportáljuk ki az adatokat a banki kivonatból, és már meg is van az összes bevételünk, és a kiadások egy része. Vagy vezessük napi szinten a kiadásokat (például a mobilunkon, amikor kijövünk a boltból) és a bevételeket (ami jellemzően a fizetésünk ugye). Itt egy példa egy egyszerű otthoni nyilvántartásra.
Cégként már nehezebb a dolgunk, hiszen több az adat. Több a bejövő számla, a kimenő számla. Ha táblázatot vezetünk róla, akkor nyilván még nincs egy havi több százezerbe kerülő vállalatirányítási rendszerünk, tehát a táblázat tölthető mennyiségű adatot fog tartalmazni. Én a táblázataimra havonta kb. 4-6 órányi időt töltök. Itt arról láthat példát ez hogyan működhet.